sobota, 24 listopada 2012

Naszyjniki - Agat w roli głównej

Agat jest jednym z najczęściej wykorzystywanych kamieni nie tylko przeze mnie, ale w ogóle w jubilerstwie. 
Jest tak dlatego, iż kamień ten występuje w wielu kolorach, a także jest wiele metod jego obróbki. 
Oto kilka zdjęć naszyjników z agatem, na których widać jego różnorodność.
Na wstępie jeszcze tylko zaznaczę, iż posługuję się nazwami, które powszechnie są używane, a nie fachowymi podręcznikowymi. Zdaję sobie sprawę, iż taki sam kamień może mieć kilka nazw, w zależności od tego, kto jak ich używa. Dlatego postanowiłam, iż będę podawać nazwy takie, pod jakimi kupowałam dane kamienie. 





Poniżej tzw. agat pająk w kolorze zielonym





Agat pająk w kolorze szarym
















Agat pająk w kolorze szarym oraz agat trawiony. Do naszyjnika wykorzystałam sznurek woskowany.















Agat pająk w kolorze szarym, agat trawiony oraz lawa wulkaniczna. Naszyjnik podobny do poprzedniego, ale zamiast sznurka wykorzystałam metalową linkę jubilerską. Materiał ten sam, a efekt końcowy zupełnie odmienny.








Przechodzę do naszyjników, w których agat ma charakterystyczną czarną obwódkę, spotkałam ten kamień w dwóch kolorach - w odcieniu fioletu i niebieskiego, a także w dwóch kształtach - owalu oraz koła. Na mnie osobiście koła wywarły większe wrażenie :) pod spodem kilka zdjęć










Ten naszyjnik wykorzystuje klasyczną postać agatu, jest nieprzeźroczysty, ale w zamian za to ma bardzo intensywne kolory - fuksja i granat.
















W tym naszyjniku wykorzystałam agat ognisty oraz nieco większe pastylki agatu w kolorze czerwonym 
















Do zrobienia tego naszyjnika użyłam czarnych pastylek agatu (onyksu) oraz drobnych kul połączonych ze sobą srebrnymi rurkami. 
















Ten naszyjnik zrobiony w podobny sposób do poprzedniego, jednakże zamiast onyksu wykorzystałam agat wężowy oraz kuleczki jaspisu. 












Pastylki agatu trawionego, który pod wpływem temperatury i wilgotności zmienia się w ciemniejszy i bardziej przeźroczysty. Jednakże ta odmiana może być zdradliwa, trzeba uważać na te właściwości, gdyż nie każdemu mogą przypaść do gustu. Wykorzystałam również kule agatu spękanego.



















Agat Botswana - moim zdaniem bardzo piękna odmiana agatu. Możemy w nim zaobserwować różne kolory, od czarnego, przez brązy, aż po biel. Każdy kamień wygląda inaczej, ciężko dopasować dwa takie same.



















Drobny naszyjnik z kulami fasetowanymi agatu w kolorze ametystowym. Naszyjnik bardzo prosty, ale można go wykorzystać na co dzień, jak również do eleganckiej kreacji.















W tym naszyjniku wykorzystałam wszystkie różowe kamienie jakie miałam pod ręką. Wszystkie z nich to agaty, każdy z nich - jak to kamień - jest inny. Jest agat spękany, jest agat różowy z białymi wstęgami, jak również agat cały różowy.


















 



Ten agat jest jednym z tych, które najbardziej przypadły mi do gustu - agat urugwajski. Ciężko znaleźć dwa takie same, kolorystyka tego kamienia to żółć, brąz i zieleń i wszystkie możliwe połączenia tych trzech barw. Sam naszyjnik może być brązowo-żółty, jak również brązowo-zielony, wszystko w zależności od tego, po której stronie ułożymy kamienie.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz