poniedziałek, 14 października 2013

Dary jesieni - kasztany, liście

Dziś chciałam zaprezentować, jakie dekoracje można zrobić z kolorowych liści oraz kasztanów. 

Do pierwszej dekoracji użyłam liści. Dokoła jest mnóstwo kolorowych liści, ale potrzebowałam dosyć specyficznych liści :)
Tę dekorację robię każdego roku z winobluszczu rosnącego w ogrodzie.
Winobluszcz dlatego, że jego liście są dosyć duże i szerokie, są giętkie i bardzo kolorowe :)
Kiedy otrzyma odpowiednią porcję słońca, liście są żółte, zielone, czerwone, pomarańczowe itp.


A oto co z nich powstało




Na jedną różyczkę potrzeba ok. 5 listków, w zależności od wielkości. Na koniec trzeba je utrwalić lakierem do włosów, dzięki czemu mogą nam zdobić mieszkanie do zimy. Po lakierze pięknie się błyszczą.
Dekoracja jest bardzo prosta do wykonania :)


Kolejna dekoracja powstała z kasztanów. Bazą są styropianowe kule, do których za pomocą kleju na ciepło, przykleiłam kasztany. Pomiędzy nie, miał trafić  mech, ale na potrzeby zawodowe zrobiłam z nich jeżyki :)
Ostre kolce jeży zamieniłam na miękkie materiałowe, aby nikt sobie nie zrobił krzywdy. 
Jeżyki bardzo spodobały się dzieciom, co chyba widać :)
Żałuję, że nie zdążyłam zrobić zdjęć zanim pokazałam je dzieciom :)



W związku z tym, że moje kasztanowe kule stały się jeżykami, postanowiłam zrobić coś jeszcze - kasztanowy wieniec z mchem :)
Jest jeszcze w trakcie powstawania, ale już mi się podoba :) zdjęcia oczywiście będą, ale dopiero kiedy skończę :)

1 komentarz: