sobota, 9 lutego 2013

Sutasz kolczyki - wiosenne

Dziś przedstawiam kolejne kolczyki wykonane metodą haftu sutasz, dziś wyjątkowo kolorowe :)
Postawiłam na zieleń, z dwóch powodów:
- po pierwsze kolczyki zgłaszam do Wyzwania Kreatywnego Kufra "Romantyzm",
- po drugie to taka mała zapowiedź zbliżającej się wiosny :)

Długość kolczyków to 10,5 cm z biglami.
Z tyły podszyte i podklejone filcem.
Zostały również zaimpregnowane. 


Pewnie sobie myślicie co te kolczyki mają wspólnego z romantyzmem. 
Podeszłam do tematu z innej strony.
Romantyzm ma wiele twarzy, a jedną z nich jest podróż i zafascynowanie orientem.
Orient sam w sobie kojarzy mi się z sutaszem, także dlatego takie kolczyki.
Poza tym kolory: żółty, jasno zielony i ciemno zielony jeśli chodzi o sutasz, a także koraliki Toho i kryształki fasetowane w kolorze morskim.

A teraz moja interpretacja:
Romantyzm to fascynacja podróżą, naturą - krajobraz romantyczny to przede wszystkim step, morze, góry, a także Wschód. 
Zieleń jasna i ciemna dla stepów; morski kolor koralików wiadomo - wzburzone morze, woda;  żółty - piasek, słońce.
Na podsumowanie fragment utworu Słowackiego "Piramidy", który to wszystko podsumowuje.

Wyjechałem z Kairu dziś  ze słońca wschodem,
Mgła biała nad palmowym Kairu ogrodem
Kryła mi złote słońce... i łzy brylantowe
Zawieszała na palmach - a gmachy różowe
Zorzą mglistą... tysiącem wieżowych promieni,
Przesuwając się w bujnej ogrodu zieleni,
Odchodziły... gdzieś na wschód. Oślątko me chyże
Leciało... Aż się z starym oparłem Kairze.
Łódka stała u brzegu... wsiadłem do niej - płynę...
Za Nilem widać było zieloną równinę,
Po obu stronach... domki białe, pełne krasy,
Za domkami dwa wielkie daktylowe lasy,
Między lasami przestwór... i na tym przestworze
Trzy piramidy... dalej... żółte piasków morze
I niebo - blade - czyste... Jak Ptolomeusza 
Krąg z kryształu. - Na oczach usiadła mi dusza...        
 
   












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz